Intézményi modul
Az intézményi modul az intézmények ügyintézői számára készült
Megrendelés
A legfontosabb tranzakció. Ez az alapművelet minden egyébnek a forrása. A személyek előre vagy utólag is rendelhetnek étkezést.
Ezt lehet egyesével, azaz minden személynek egyedileg vagy csoportosan, több személynek egyszerre elvégezni.
Ha be van kapcsolva a „korlátozás”, akkor a program nem enged visszamenőlegesen (már elmúlt napokra) megrendelést rögzíteni. Ha van A/B menüválasztási lehetőség, akkor azt is kezelhetjük.
Természetesen az összes lehetséges normatív, önkormányzati és egyéb támogatásfajtát használhatjuk.
Rögzítése után, igény esetén, automatikusan vagy manuálisan e-mail küldhető a szülőnek. A szülők számára is van lehetőség megrendelésre illetve menüválasztásra.
Lemondás
Ez a másik alapművelet, ami a megrendelt étkezés visszamondását jelenti. Általában betegség esetén mondanak le napokat a személyek, de a program szempontjából ez mindegy.
A lemondásból tetszőleges napokat törölhetünk, amennyiben még nem múlt el a törlendő nap. Itt is érvényes a „korlátozás”, ha be van kapcsolva, nem lehet visszamenőlegesen lemondást rögzíteni. Rögzítése után, igény esetén, automatikusan e-mail küldhető a szülőnek.
A lemondások valamelyik következő megrendeléskor jóváírhatók vagy megrendeléstől függetlenül is jóváírhatók. A lemondást is lehet csoportosan végezni.
A lemondás funkció a szülők számára is rendelkezésre áll.
Megrendelésmódosítás
Amennyiben egy napon belül kell utólag módosítani a reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora adagokon, akkor ez megtehető a módosítással.
Lehet újabb adagokat rendelni, illetve meglevőket lemondani.
Számlázott megrendelésmódosítása esetén új tranzakció keletkezik, amely tartalmát a következő megrendelés fogja elszámolni (jóváírni, terhelni), így történik a kifizetése.
Megrendeléshelyesbítés
Sokszor előfordul, hogy valamilyen, a megrendelést befolyásoló adat utólag, visszamenőleges hatállyal megváltozik. Ilyenkor egy helyesbítést végezhetünk a már rögzített megrendelésen, jóváíráson, ami előállítja a különbözet módosító számláját.
A következő esetekben lehet helyesbítést alkalmazni:
- étkezés típusa változik: pl. diétás lesz a gyerek
- étkezés ára változik: pl. év eleji áremeléseknél
- támogatás változik: pl. a gyerek későn mutatja be a határozatát
- gondozási díj változik: pl. megszűnik vagy az ára változik
Menüválasztás, A/B menü
A programban az étkezési típusokhoz megadható, hogy van-e A és B menü belőle, ezeknél választható a két menü közül az egyik minden napra külön, illetve specviális szabályok is alkalmazhatók a menüválasztásra. Pl. csak A vagy csak B kérhető, a hónapegyik felére A a másik felére B.
A Szülő modulban lehetőség van A/B menüs étlap feltöltésére, ami megjelenik és választható a megrendeléskor. A szülők a megadott dátumintervallumban később is módosíthatják a menüválasztásukat.
Folyószámla-vezetés
A program folyószámlát vezet a személyeknek. Erre rákerül minden pénzmozgás, tehát megrendelés készítésekor a megrendelés értékének terhelése, készpénzes fizetés esetén azonnal a jóváírása is. Így keletkeznek a tartozások. Átutalásos, csekkes fizetési mód esetén „kézzel” kell ezeket kiegyenlíteni. Csekkes fizetési módnál lehetőség van ún. csekk fájl betöltésére, amit az OTP-től vagy Postától kapunk: ez elvégzi a kiegyenlítéseket. De van lehetőség átutalásokat tartalmazó fájl beöltésére is.
A tartozások/túlfizetések többféle listában lekérhetők.
Számlázás
Számlákat és nyugtákat lehet készíteni a programban. A számlák lehetnek A4-es, A5-ös méretűek, illetve blokknyomtatót is kezelünk. Lehet egy lapra két példányt is nyomtatni. A számlákon feltüntethető az személy egyenlege, az önkormányzati támogatás (ami a konyhai és a befizetői teljes ár közötti különbség), többféle megjegyzés. Lehet csekkes számlát készíteni, ami A4-es, felül a számla alul a csekk – olyan, mint egy átlagos közüzemi számla.
Többféle módon készíthető számla a programban. Készülhet azonnal automatikusan a megrendelés berögzítésekor. Készülhet egyesével vagy csoportos megrendeléskor azonnal vagy később. A sikeres bankkártyás befizetéskor mindig azonnal elkészül a számla.
E-mailek
A rendszerből bármilyen e-mail küldhető a szülők számára. Ez körlevél rendszerben történik, a beillesztett adatmezőkbe helyettesíti a program a szükséges adatot. Csak néhány példa: fizetési értesítő, kód (amivel a szülők regisztrálnak), egyenlegközlő, számla levél, lejárt számlák listája, tartozások.
Beállíthatók automatikus levélküldések a megrendelések, lemondások, lemondástörlések rögzítése után.
Hiba esetén a program felajánlja, hogy elküldi a rendszer karbantartójának a jelentést.
A lekérdezések elküldhetők e-mailhez csatolva.
Lekérdezések, listák
Pillanatnyilag 81 lekérdezés, kigyűjtés kérhető le a rendszerből a befizetésekről, lemondásokról, támogatásokról, bizonylatokról, stb.
A lekérdezések száma folymatosan növekszik, ügyfeleink kérésére állandóan készülnek újak.
Ezek a következő csoportokba vannak sorolva:
- Megrendelés: a megrendelésekkel kapcsolatos lekérdezések – sok esetben a lemondásokat is le lehet itt kérdezni
- Lemondások: összes, jóváírt, nem jóváírt lemondások különböző formátumban
- Egyéb tranzakciók: a lemondásokkal, helyesbítésekkel, gondozási díjakkal, egyéb befizetésekkel kapcsolatos lekérdezések
- Támogatások: a támogatások, normatíva jelentések lekérdezései
- Konyha: időszaki, heti, napi megrendelés listák
- Pénzügy: számlák, áfa, folyószámla, kiegyenlítések listái
- Folyószámla: a személyek folyószámláival, tartozásaival, túlfizetéseivel kapcsolatos listák
- Személyek: személyekkel kapcsolatos lekérdezések
- Bankkártyás fizetés: a bankkártyás fizetésekről vezetett naplók, illetve eredmény listák
- Grafikonok: grafikonon megjelenített statisztikák a megrendelésekről
- Naplók: kiküldött e-mailek, beállításváltozások és a felhasználói tevékenység naplói
- Egyéb: NAV online, csop.beszedés, ebédlő statisztika
A lekérdezések elküldhetők e-mailhez csatolva.